Australie - Reisverslag uit Mackay, Australië van klaas en marije - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Mackay, Australië van klaas en marije - WaarBenJij.nu

Australie

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg klaas en marije

07 November 2012 | Australië, Mackay

Hallo volgers.

Hierbij weer een update. Dit keer uit Australie! Inmiddels zijn we alweer een tijdje in dit prachtige land waar we ons super vermaken. Een heel verschil bij het reizen door Indonesie. Natuurlijk al doordat we hier ons eigen vervoer en accommodatie in 1 hebben. En daarover hebben we niks te klagen! Wat een luxe en wat een ruimte! Het is zoals de Alfa onder de auto’s…. Onze campervan kan voor 5 personen gebruikt worden, nou wordt het dan wel heel krap, maar voor ons 2-en is het dus super! Een eigen keukenunit met twee pits en zelfs een koelkast! Niet dat we hier de kratten bier koud hebben staan want alcohol is hier nauwelijks te betalen. Alle dingen zijn hier trouwens duurder dan in Nederland dus een groot verschil al helenaal met Indonesie!

Het is iedere keer weer leuk om van je vervoer de verbouwing naar de woonkamer/slaapkamer te doen. Zo bijzonder om dan in je kleine huisje te vertoeven. Met de lampjes aan en in het donker wordt deze ruimte erg knus en gezellig! Dan nemen we de tijd voor een boek, puzzeltje, spelletje of onze dagboeken want het is maar goed dat we die bijhouden, we maken zoveel mee!

Verder rijdt de camper prima. Wel is er meer concentratie vereist bij het rijden in het gevaarte dan het rijden in een comfortabele Alfa. Er staat regelmatig een stevige wind. Het stuur en pedalen zitten aan de passagierskant en er wordt aan de andere kant van de weg gereden. Het is een automaat. Gelukkig heeft de chauffeur jaren ervaring in het rijden van een Toyota Terceauah.

Het rijden hier op zich is al een hele belevenis. Wat een uitzichten en vooral ook vergezichten! De eerste ranch al vroeg gezien en ook zo gaaf. Net als in films. Dus bij deze dame kon toen de smile niet meer van het gezicht! Verder zien we hier met regelmaat van die enorme trucks ‘met neus’. En dan van die grote bullbars voorop. En de noodzaak daarvan wordt ons met enige regelmaat getoond. Helaas al meerdere dode kangaroes gezien aan de kant van de weg. Wij vermijden het rijden in het donker ook zeker.

We hebben een gids bij de camper waarbij de verschillende campings, rest areas en/of showgrounds staan. Het is iedere keer weer een verrassing waar je terecht komt. Soms een camping met koude douche soms een warme douche (in ieder geval met kikkers) en soms helemaal geen douche. Sommige plekken dus alleen een toilet, (zoals bij Johanna in Polen…) ofwel een natuurlijke toilet (in de volksmond een poepgat waar je echt niet langer blijft dan nodig…) Soms verwacht je er niet veel van en is het de beste douche/ toilet tot dan toe. Zo verrassend allemaal.

Soms bevindt de kampeerplek zich aan de rand van een dorp, soms midden in de natuur (super om die beesten te spotten) en soms dichtbij zee zoals in Crowdy Bay en bij Agnes water (zie foto’s). Ook hebben we al bij een voetbalveld gestaan. Echt zeer afwisselend dus. Ook de kosten wisselen. Soms is het nodig om een powered site te hebben, dan kunnen we weer even onze accu’s bijladen en de koelkast ook koel houden. Jaja, waar we ons al niet mee bezig moeten houden…)

We hebben hier tot nog toe 1 georganiseerde tour gedaan. Dit was bij Fraser Island. In de boeken al omschreven als prachtig en van verhalen ook gehoord dat we daar zeker naartoe moesten gaan. En dus gegaan. Met een grote 4WD bus (zie foto). Op het eiland (ook wel Sandy island genoemd) mag je ook alleen maar met een 4WD komen. En dit bleek niet meer dan logisch. Wat een mul zand en diep ook. ‘Fasten your seatbelts’ was ook geen grapje van de chauffeur. Ongelofelijk wat een hobbels. Ik zat bijna zonder overleg bij klaas op schoot en daar houdt hij niet van, dus riem toch maar om. Voorin zat een man zo groot en zwaar, die kreeg de riem niet om, gelukkig had hij de zwaartekracht nog. Achterin zaten 3 duitsers met zo’n gruwelijke kater, dat maakte ons niet uit, maar ze namen zo’n enorme dranklucht mee, dat was toch echt minder prettig. Wanneer we dan ook weer uit de bus mochten lieten we ons dit geen twee keer zeggen. Eerst een wandeling door het rainforest gedaan. Zo gaaf die enorme bomen, kaarsrecht ook vaak. Daarna een stop bij Lake Mc Kenzie wat ook een mooi uitzicht gaf. Daarbij hebben we hier wel de ervaring opgedaan dat wanneer je iets prachtigs verwacht (de plaatjes van Lake Mc Kenzie die overal hangen zijn fantastisch) kan het in werkelijkheid soms wat tegenvallen. Blijft erg gaaf hoor, zeker, maar de verrassing zit hem vooral in wanneer je het niet verwacht, zoals bij de camping plekken soms.

Na Lake Mc Kenzie zouden we gaan lunchen bij Central Station, midden op het eiland, mits we niet zouden stranden onderweg. De versnellingsbak brak en we zaten muurvast in het mulle zand. De airco viel uit en de dranklucht kreeg vrij spel in de bus. Blij dat we teruggetrokken waren naar de plek bij Lake Mc Kenzie. We konden op de parkeerplaats even wachten, met maximal een half uurtje kwam ons vervangend vervoer werd er gezegd. Nou het was twee en een half uur later. Dat was dus erg balen, vooral omdat we steeds aan het lijntje werden gehouden dat de bus zo kon komen en we dus die twee en een half uur op de parkeerplaats hebben doorgebracht. Alles vooraf geweten hadden we een paar uurtjes extra kunnen hebben bij het meer. De chauffeur baalde ook enorm en wilde er nog het beste van maken. Met een bloedgang van meer dan 100km/h over het strand (er staan hier zelfs verkeersborden op het strand met 80 erop) en op naar het wrak. Niet het hele programma kunnen doen, helft van het geld terug en weer heel wat beleefd.

Binnenkort naar de White Sunday Islands, horen we ook supermooie verhalen over. Kijken of we daar nog weer een duik kunnen maken.

Kort samengevat, nog steeds alles goed hier, volop aan het genieten en van alles te beleven.

Groeten,

Klaas en Marije

• 07 November 2012 - 06:04

Henk En Sientje:

Goedemorgen vakantiegangers,

Wat een mooie foto,s ,het ziet er allemaal heel mooi uit. En bevalt de camper het is wel een handig formaat volgens mij, en het links rijden is dat goed te doen? Heel veel plezier en geniet ervan.(zo te zien lukt dat wel) Groetjes van de Schoemakertjes.

• 07 November 2012 - 07:11

Tom Cleiren:

Hey Klaas en Marije.

Jullie fotos zien er inderdaad superleuk uit.
    Deze ochtend zijn wij ook geland in Australie, Melbourne. Wij blijven hier nog een 9tal weken en plannen stelselmatig meer naar het noorden te reizen. Hoe ziet jullie reisplanning er nog uit? Wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen?

Groeten en veel plezier!

Tom en Dorien

• 07 November 2012 - 07:59

Almar:

Wat een gaaf verhaal en vette foto's! Ik ben blij dat ik nog ff alleen hier op kantoor zat, ook zo raar als je hardop zit te lachen terwijl je rustig naar je schermpje zit te turen... Ik zou de chauffeur wel eens willen zien gaan met al zijn ervaring achter het stuur van zo'n exotische Toyota op zak! Wel een tegenvaller als je denkt als passagier in te stappen en je vindt daar stuur en pedalen...;)

Maar super verhaal en super foto's, de jaloezie begint hier toch een klein beetje om de hoek te kijken! We kijken nu al weer uit naar de volgende update, zo wil ik hier iedere dag wel starten, geweldig!

Geniet er maar weer van daar, op naar de volgende duikervaring, nu al weer benieuwd naar de foto's!

Groeten,

Oen breurtie en swa

• 07 November 2012 - 08:05

Else:

Wauw, wauw! Dat ziet er super uit! Ik zit met een grote smile jullie verhaal te lezen en foto's te bekijken. Ik maak me alleen wel een beetje zorgen over Klaas die steeds de boom ingaat..
    Geniet ze!!!

X Else

• 07 November 2012 - 10:32

Kristel:

Te gek zeg!!! Wat een verhalen en foto's. Veel plezier!!! x kris

• 07 November 2012 - 12:38

Arend:

Yeah! Ziet er gaaf uit. Kom wel een weekje logerenals jullie terug zijn om alle verhalen en foto's te kijken. Zal in 1 avond niet lukken.

Die Crowdy Bay - Zware klimpartij foto zier er erg bekend uit, haha.

Viel spass daar!

Groeten Arend

• 07 November 2012 - 18:18

Zussie K:

Wat ziet dat er allemaal weer mooi en tof uit! En wat een leuke verhalen weer! En Klaas geniet nou maar van die dranklucht, want drank is niet te betalen ;-) (stiekem was brot. Klaas gewoon beetje jaloers dat hij niet zo vaak een biertje kan doen, hahaha). Geniet jullie maar volop en wat een weertje ook, ben stiekem best een beetje jaloers

• 07 November 2012 - 18:45

Marije R:

Super leuk Marije en Klaas, wat zijn jullie aan het genieten!! Er zijn wel vele paden door jullie aan het ontstaan ;)
    Blijf verwonderen en bewonderen...

Lieve groet Marije Rrrrrrrr

• 07 November 2012 - 18:46

Ramon:

Kijk aan, weer de nodige belevenissen gehad zo te zien/lezen. Ziet er allemaal zeer goed uit, ook de camper mag er wezen. Zo fijn rijden als een Alfa zal hij inderdaad niet gauw... :-)
    Toch mooi dat je de zomer zo nog even flink kunt verlengen, het strakblauwe hemeltje en water ziet er toch heel erg goed uit!
    Bij het zien van de foto's kon ik een grijns niet onderdrukken bij de 'kiekeboe' foto, toch vrij herkenbaar :-)

Veel plezier maar weer de komende tijd! Zien de volgende update wel weer verschijnen.

Groete

• 07 November 2012 - 20:55

Henk ( Pa ):

Zo dat ziet er weer super goed uit, en de verhalen zijn ook niet mis.
    De camper ziet er ook wel goed uit, dat is inderdaad lekker knus.
    Geniet er nog maar van en maak maar weer mooie foto's voor ons kunnen we ook een beetje mee genieten.

Groeten maar weer.

• 13 November 2012 - 22:25

Ellen K.:

Lieve Marije en Klaas,

Wat een mooie verhalen! En ook ik zat in mn eentje lachend achter mn laptop, haha! Ietsie pietsie jaloers op jullie. Fantastische reis, geniet, geniet, geniet!!!

xx

• 14 November 2012 - 20:38

Marloes En Menno:

Mooi verhaal en avonturen zeg
    .geniet ervan!

• 15 November 2012 - 20:25

Rina :

Hoi Marije en Klaas. Vanavond voor het eerst jullie weblog ingedoken. Geweldig, wat een leuke verhalen en een heerlijk onbezorgd leventje. Wie wil er nou niet met jullie ruilen? Heel veel plezier nog. Genietse!!
    Grote groeten
    Rina, Charon en de rest van de family.